Als je er problemen mee hebt, is de reden waarschijnlijk dat één van de nieuwe functies van 'HTML 5' of 'CCS 3' toegevoegd is aan de website.

Enkele voorbeelden hiervan zijn het verkeerde uitlijnen van afbeeldingen, knoppen of teksten:

of het verdwijnen van een 'zwevende' menukolom.

Het effect van een zwevende menukolom is dat bij het doorbladeren van een lange pagina, de menukolom steeds zichtbaar blijft door mee te schuiven. (zie voorbeeld in de 'Bridgekalender')

 

Het probleem met Internet Explorer 8 en 9 in Windows XP en Vista is al een hele tijd bekend. Microsoft heeft de compatibiliteitsknop ingevoerd om ook nog 'oudere' HTML en CSS coderingen te kunnen weergeven met hun 'nieuwere' Internet Explorer 8 en 9. De andere browsers zoals FireFox, Google Chrome en Opera hebben daar geen problemen mee.

Vanaf Windows 7 met de versie 11 van Internet Explorer, wordt de compatibiliteitsknop niet meer weergegeven in de werkbalk maar is wel nog in de achtergrond aanwezig. De problemen met de verdwenen menukolom komen veel minder frequent voor.

In Windows 8 en 10 zijn er twee versies van de Internet Explorer: één voor het gewone 'desktop'-scherm (= bureaublad) en één voor het 'Metro-scherm' voor de aanraakschermen. Bij de 'Metro'-versies is de 'compatibiliteitsinstelling' zelfs verdwenen.


Om de compatibiliteitsinstellingen in de desktopversie Internet Explorer 11 (in Windows 7 en 8) te bewerken:


Om de compatibiliteitsinstellingen in de oudere versies 'Internet Explorer 8 of 9' (in Windows XP of Vista) te bewerken: